Zaznacz stronę

10494741_492093314268435_3186185670954103361_n
Dnia 27.06.2014r. w Krakowie odbyła się ” I Małopolska Konferencja dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw”:

,,Najskuteczniejsze sposoby pozyskiwania klientów” prowadzone przez Progress Academy.

Całość rozpoczęła się o godzinie 10.00 w hotelu Soray. Przybyło wiele osób chętnych poszerzyć swoją wiedzę w zakresie sprzedaży. Zarówno my jak i wiele innych miało okazję przez parę godzin posłuchać czterech mówców, zawodowców w swoim kierunku.

Pierwszy na scenie pojawił się Łukasz Pach – specjalista reklamy w sieci. Prowadzi firmę ADream. Dzięki jego obeznaniu w swoim fachu przekonaliśmy się, że nigdy w Polsce nie było takich możliwości co teraz. Wprowadził nas w tajniki systemu identyfikacji wizualnej. I tak dzięki niemu wiemy, że między innymi nazwa firmy, symbol logo, wzór opakowania, druki, oznakowanie środków transportów oraz ubiór pracowników są głównym elementem w prowadzeniu firmy.

Dzięki temu wszystkiemu możemy sprawić pozytywne wrażenie na potencjalnym kliencie. Co więcej dokładnie wytłumaczył jaka powinna być prawidłowa strona internetowa : prosta lub dynamiczna, ale przede wszystkim czytelna. Dlaczego? Ponieważ głównymi celami strony są rozpoczęcie procesu zakupu, powiadomienie innych użytkowników o akcji czy ofercie, przekonanie się do marki poprzez obejrzenie filmów oraz najważniejsze: strona uwiarygadnia firmę. Mimo to wiele ludzi ciągle popełnia blędy.

10500430_492092187601881_2491426083033307402_n
Kolejna na scenie pojawiła się znana nam już bardzo dobrze – Dorota Mastalska ( ,,Skrzydła Sukcesu”).

Przedstawiła nam tajniki networkingu czyli inaczej pierwszej randki z biznesem. Pokazała, że w biznesie bardzo ważna jest szczerość, cel, wiedza, umiejętności ale to najważniejsi są ludzie. Dlatego do każdego powinniśmy zwracać się z szacunkiem. W tym świecie liczy się przygotownie, prowadzenie rozmowy, kontynuowanie znajomości i finalizacja współpracy.

Jak więc się przygotować? Należy ustalić cel spotkania, opracować listy korzyści, przygotować prezentację, przećwiczyć ją, zadbać o szczegóły oraz zapoznać się ze specyfiką spotkania na które się wybieramy. Przecież każdemu z nas zależy na kontaktach, wiedzy, współpracy i pieniądzach. Warto więc zwrócić uwagę na ,,grę słów”. Umawiając się na spotkanie należy więc unikać przepraszania, tłumaczenia się, rozległej historii życia, skrótów, skomplikowanych słów, chwalenia się, krytykowania, paramowy ( eee, yyy).

Przez to wszystko możemy zniechęcić do siebie tylko ludzi. W wypadku, gdy rozmowa przebiega pomyślnie, Dorota zachęca do umówienia się na spotkanie. Tylko to znowu nie jest takie proste. Jeśli obiecujesz, że jutro zadzwonisz – zrób to. Pamiętaj, aby mieć konkretny cel spotkania oraz korzyści jakie możesz z tego wynieść.

Trzecim mówcą był Jacek Mleczko ( ,,Progress Academy”). Przedstawił prezentację pod tytułem ,,skuteczność w biznesie” .

10401402_492095330934900_7872826471791537038_n
Wiele osób może odebrać to na swój sposób, jednak skuteczność w biznesie to nie jest sprzedanie produktu każdemu. Jeśli będziemy sprzedawać, ale nie zawsze się to uda, nie oznacza to, że jesteśmy nieskuteczni. Nauczył nas aby nigdy nie celować w 100%. Najlepiej działa tutaj Prawo Paretto 80/20 – 20% tego co robisz daje 80% , a 80% tego co robisz daje 20%.

Pokazał wszystkim także cytat Charlesa Darwina ,, Nie ten przetrwa, który jest najsilniejszy lub najbardziej inteligentny, lecz ten który dostosuje się do zmian”. Swoje szkolenie urozmaicił biorąc dwie chętne osoby na środek oraz dając im zadanie: sprzedaż rollupu. Po próbie sprzedaży, pokazał błędy i wytłumaczył, że klientowi należy zapewnić bezpieczną transakcję a także skoncentrować się na problemie, służyć radą. Ponieważ ,,sprzedaż to po prostu wymiana uczuć” ( Zid Ziglar).

10464171_492091950935238_8241445721939354254_n

Aby sprzedaż była skuteczna nie można atakować, argumentować, oceniać i pouczać. Należy natomiast pytać, słuchać, zrozumieć, proponować oraz dać wybór.

Czwarty na scenie pojawił się Marcin Ujejski (,,Progress Academy”).

Sam szukał skutecznej drogi do rozwinięcia biznesu. Wydał na szkolenia sumę wartą średniej klasy samochodu. Pokazał nam, że w biznesie wystarczy zmienić jeden element, aby spowodować lawinę klientów.  Cytując jego słowa ,,Wiara w zbudowanie biznesu stabilnego jest taka sama jak wiara w odzyskanie pieniędzy z I komunii”.

Na bieżąco należy, więc aktualizować wiedzę, inwestować w swój rozwój. Przedstawił także 3 dźwignie w biznesie : ludzie , czas, wiedza. Bez tych podstaw nie jesteśmy w stanie nic stworzyć. Najważniejszy jednak we wszystkim jest kontekst. Przedstawił to idealnie na przykładzie zakupu piwa. W pubie piwo kosztuje mniej więcej 7 zł, w sklepie to samo piwo jest po 3 zł. Będąc w pubie kupujesz je bez zastanowienia, ale czy kupiłbyś je w markecie po tej cenie co w barze? Wątpliwe. Liczy się kontekst, który jest zbudowany w okół produktu.

Na zakończenie nasz zespół miał dla uczestników niespodziankę w postaci gry Euro Cash. Magdalena Balcerzak udała się na scenę skąd zadała jedno proste pytanie. Najszybciej zgłosił się a także odpowiedział na nie Hubert Płusa. Gratulujemy serdecznie !

Pod spodem relacja i  parę zdjęć ze szkolenia :

 

[clear]

Obejrzyj wideo aby dowiedzieć się więcej:

[kad_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=SyW6_Xuw-Wg” ]

 

Pin It on Pinterest